پیام تبریکی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر
ملا محمد عمر مجاهد ملا محمد عمر مجاهد

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله نحمده ونستعینه، ونعوذ بالله من شرور أنفسنا، ومن سیئات أعمالنا، من یهده الله فلا مضل له، ومن یضلل فلا هادی له، وأشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شریک له وأشهد أن محمداً عبده ورسوله

                                      أمابعد فأعوذ بالله من الشیطن الرجیم

وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمْ الْغَالِبُونَ(سوره مائده آیهء۵۶)

 

روز مبارک عید سعید فطر، عبادات وموفقيت های پیهم جهادی را به ملت مجاهد افغانستان وهمهء امت اسلامی مبارکباد میگویم، الله تعالی روزه، صدقه وهمهء خدمات جهادی وقربانی های بی نظیر تان را در راه حق قبول نماید. آمین!

 

از الله تعالی امیدوارم که همهء حقوق این موسم بزرگ فضایل دینی وعبادات را ادا کرده باشید، والله تعالی همهء مجاهدین سر بکف را که با وجود گرسنگی وتشنگی رمضان المبارک سنگرهای حق را گرم نگهداشتند در دنیا وآخرت سرفراز دارد، الله تعالی هرچی زودتر اسباب آزادی آن عده از برادران ما را میسر سازد که در اسارت دشمنان شب و روز راسپری مينمايند، خداوند متعال همه شهداء پاک ومبارک راه حق را در جنت الفردوس درجه های بلند وعالی نصیب گرداند، خداوند رب العزت زخمیان را شفای عاجل دهد و رب العالمین آنانی را که اعضای خانوادهء خودرا در راه حق قربان کرده اند صبر جمیل، بدیل نیک ،خشنودی وسعادت در هر دو جهان نصیب گرداند. در این لحظات مبارک عید میخواهم که در پهلوی تبریکی نظر خودرا دربارهء بعض موضوعات مهم با شما شریک سازم:

 

جريان جهادی:

۱:  امسال جريان جهادی در سراسر کشور نسبت به هر سال دیگر با تمام نیرومندی، بهترین نظم وتکتیک های پیشرفته ادامه دارد، که این دست آورد بزرگ اول به سبب نصرت خداوند متعال سپس نتیجهء همکاری های مسلمانان عام، اتفاق و همکاری های همه جانبه وقربانی های ملت قهرمان ومجاهد افغانستان میباشد.

 

۲ : از ویژه گیهای عملیات مبارک الفاروق در سال جاری اینست که دامنهء آن به همهء مناطق دور ونزدیک کشور گسترش یافته است، به برکت پلان گذاری های دقیق وعمیق تلفات مجاهدین کم ،خسارات وسرگردانی دشمن بیشتر شده است، دشمن در شهرهای بزرگ، اطراف وحتی در مراکز مستحکم خود نمیتواند نفس راحت بکشد، مجاهدین همهء ابتکار جنگ را از دشمن به دست گرفته اند ودشمن در هر جا مجبور به برگزیدن حالت دفاعی شده است، حتی از مراکز زياد نظامی فرار کرده اند واین حقیقتی است که دشمن گاه ناگاه خود به آن اعتراف می نمايد.

 

۳ :  بر اساس پلان تهیه شده سال گذشته، مجاهدین در صف دشمن نفوذ قوی کرده اند، عدهء زیادی از افغانان با احساس در صف مخالف با درک حقیقت با تدبیر خیلی حکیمانه برای همکاری با مجاهدین آماده شده اند، که به برکت آن اشغالگران خارجی ودوستان آنان در مراکز وپایگاههای نظامی خود نسبت به هر وقت دیگر توسط همین عساکر قهرمان تحت ضربات شدید قرار میگیرند، ما این چنین مردان وقهرمانان تاریخی را تقدیر می نمايیم ،همه مردم بسوی آنان به چشم قدر می نگرند، واز دیگران نیز امید اظهار این چنین شهامت وجوانمردی را داریم، به سبب همین نفوذ وسیع،مجاهدین در پایگاههای نظامی، دفاتر ومراکز استخباراتی دشمن داخل میشوند واز آنجا به آسانی حملات کاری وبسا منسجم را انجام میدهند وبه دشمن خسارات شدید مالی وجانی را وارد می نمايند . به همین شکل عدهء بیشماری با اسلحهء ثقیله وخفیفهء فراوان از صف دشمن خارج شده وبا مجاهدین یکجا میشوند، مجاهدین خیلی از آنان قدردانی نموده  وآنانرا حفاظت میکنند که ما وشما در این اواخر شاهد چنین واقعات پی هم  می باشیم.

 

۴ : اشغالگران به سبب جنگ افغانستان در داخل کشورهای خود با بحران شدید اقتصادی ومخالفت مردمی مواجه اند، حتی عساکر آنان نیز از پالیسی های غلط آنها نفرت میکنند، که مثال واضح آن تظاهرات  عده از عساکری که در افغانستان ايفای وظيفه نموده بودند در مقابل تالار کنفرانس شیکاگو بود، به همین شکل به سطح جهان نفرت ومخالفت در مقابل انان زیاد شده وپیهم افزایش می یابد، که در نتیجه اکنون آنها مجبور شده اند که نيروهای خودرا یکی پی دیگر از افغانستان خارج کنند واین یک موفقیت ودست آورد بزرگ جهاد مقدس ما میباشد.

 

۵: اشغالگران نه تنها در عرصه های سیاسی، اقتصادی ونظامی مواجه با شکست اند، بلکه از لحاظ معنوی نیز به همهء جهان ثابت شد که نیروهای اشغالگر هیچ ارزش انسانی را نمی شناسند، اخلاق جنگی ندارند، کرامت وحقوق انسان را پامال میکنند، به مقدسات مسلمانان توهین می نمايند، به شهدا بی حرمتی ميکنند، اطفال وجوانان را به بد اخلاقی عادت می دهند، شبانه بر خانه ها هجوم می برند، زنان، مو سفیدان واطفال را با وحشت زیادی مانند حادثات زنگاوات قندهار وسجاوند لوگر به قتل میرسانند، بر قریه ها، خانه ها، شهرها، مساجد، مدارس، مکاتب، جنازه ها ومراسم خوشی بمباردمان بی رحمانه میکنند، این در حالیست که همین اشغالگران شعار حقوق انسان وحفاظت بشر را نيز سر میدهند.

 

۶ :  برای همهء مسلمانان به ویژه مجاهدین جای بسا خرسندی است که همهء مجاهدین از بدخشان تا هلمند واز ننگرهار تا هرات مانند برادران در یک صف منظم، زیر یک پرچم ویک قومانده جهاد میکنند، واین راز بزرگ کامیابی بوده وهمین وحدت ، دشمن را متحیر و پریشان نموده است.

  

دسسیه های دشمن:

۷ :  دشمن در جریان یازده سال گذشته سعی وتلاش زيادی نمود تا با زور مطبوعاتی خود ذهنیت افغانها را تغیر دهد مگر لله الحمد که حقایق راستین زمینی را همهء ملت وجهان به چشم سر می بینند، دسایس شوم آنها ورسانه های بنام آزاد ومتعلق به استخبارات آنها رسوا وحیثیت تبلیغات مملوء از مبالغات آنان را از بین برد، تا آنکه اکنون در مقابل مردم وجهانیان اعتماد خودرا از دست داده اند، هر سخن آنها را افواهات بیجا، تبلیغات ودسیسه علیه مجاهدین می پندارند، مردم میدانند که مطبوعات آنها بر خسارات تمویل کننده های خود پرده می اندازند، وخسارات مجاهدین را چندین مراتب بیشتر جلوه میدهند واز کامیابی های آنان چشم پوشی می نمايند.

 

۸: دشمن میخواست توسط حلقات مکار استخباراتی خود وبا استفاده از بی پروایی ونادانی عده یی از جوانان در میان مردم آتش نفاق را بافروزاند، مانند اوایل دههء هفتاد وبعد از شکست حکومت کمونستی مردم را در مصيبت های مختلف درگیر سازد، مگر الحمد لله که این دسیسهء شوم در آغاز خود به چنان ناکامی مواجه شد که مردم با دیدن اعمال ناروای آنها دیگر هم با مجاهدین نزدیکتر شده ومتوجه بیشتر دسایس پنهان دشمن گردیدند.

 

۹ : پروسه نامنهاد انتقال قدرت توسط اشغالگران به ادارهء بی صلاحیت کابل درامهء فریبنده دیگری است که دشمن میخواهد به وسیلهء آن از یکسو شکست خودرا پنهان کند واز سوی دیگر مردم وجهانیان را فریب دهد که گویا آنان بر افغانها اعتماد دارند ومیخواهند از لحاظ اداری ونظامی آیندهء کشور را به آنها بسپارند.

موقف ما در ارتباط با این پروسهء فریبنده اینست که این هم مانند پروسه های دیگر فریب دهنده دشمن، یک تلاش ناکام برای غافل ساختن اذهان است، ومناطقی که این پروسه در آنجا عملی شده است اکنون نیز از لحاظ اداری، نظامی وامنیتی تحت تسلط کامل اشغالگران قرار دارد، وتا اکنون بر خلاف همه وعده های آنها بشمول عملیات های شبانه ،صلاحیت همه حملات وحشیانه در دست آنها قرار دارد.

 

 معاهدهء ستراتیژیک، پایگاههای نظامی وکانفرانس های بی حاصل:

 

۱۰:  بازی یی که بنام معاهده ستراتیژیک بخاطر فروش افغانستان انجام یافت ویا جریان دارد به هیچ وجه برای ملت قهرمان افغانستان قابل قبول نبوده ونه امضاء کردن این چنین اسناد با رژیم بی صلاحیت ودست نشاندهء آنها دارای اعتبار قانونی میباشد.

 

۱۱ :   استقلال افغانستان ونفاذ نظام شرعی ارزش هایی اند که امارت اسلامی به هیچ قیمتی بر آن معامله نخواهد کرد، تجاوز خارجی تحت عنوان حفظ صلح باشد ویا هم تحت پوشش همکاری ستراتیژیک، مردم افغانستان عليه آن تا آنکه آزادی کامل کشور خودرا بدست نیاورده اند به جهاد خود ادامه میدهند.

 

۱۲ـ بنام همکاری با ادارهء فاسد کابل از طریق کنفرانس های منعقد شده وعده های همکاری ملیاردها دالر صورت میگیرد، واین تنها به دستور اشغالگران خارجی انجام میابد تا نظام بیمار وپاشیدهء کابل را برای مدتی نیم زنده نگهداری کنند ، ملت ها وکشورهای کمک کننده باید بدانند که این کمک ها هیچگاه برای درمان درد مردم استفاده نمیشود بلکه تنها در جیب های شخصی وحساب های بانکی مقام های دچار فساد اخلاقی واداری نظام مفسد، پاشیده، بیمار وحافظ منافع بیگانگان میرود.

 

گفتگو ومذاکرات:

۱۳: ما هميشه به عنوان یک نیروی مستقل و متعهد اسلامی وملی دربارهء افغانستان وقضایای جهانی متعلق به آن تصمیم خودرا اتخاذ کرده ایم، وآشکار ساخته ایم که مطابق خواهش مردم خود برای نفاذ نظام اسلامی، استقلال وتمامیت ارضی کشور مبارزه میکنیم، وبخاطر اینکه افغانستان خانهء مشترک همه افغانها باشد، همه با اتفاق ووحدت در آن زندگی نمايند ، امارت اسلامی بعد از خروج نیروهای اشغالگر در وقت مناسب با جهت های افغانی از راه افهام وتفهیم برای قیام یک نظام اسلامی افغان شمول که قابل پذيرش برای همهء مردم باشد، وآرمان مجاهدین، شهداء، یتیمان وبیوه ها را بر آورده سازد تلاش می ورزد.

 

۱۴ -  چنانچه با جهت امریکایی گفتگوهای ابتدایی در مورد بعض موضوعات مشخص صورت گرفته بود سپس متوقف گردید، باید بگویم که گفتگو ومذاکرات ما با امریکا به معنای تسلیمی ویا درگذری از اهداف خود نه ، بلکه این اقدام به هدف تبادله اسیران وباز کردن دفتر سیاسی صورت گرفته بود تا با ایجاد روابط با جهانیان وهمچنان با اشتراک در کنفرانس های بین المللی ومنطقوی موقف امارت اسلامی را به جهانیان برسانیم.

 

افغانستان آینده:

۱۵: امارت اسلامی در فکر انحصار قدرت نیست، افغانستان خانهء مشترک همه افغانها است چنانچه همهء اتباع آن مسئولیت حفاظت وآبادی آنرا دارند به همین شکل با داشتن اهلیت حق سهیم شدن در حکومت را نیز دارند. امارت اسلامی با همه توانمندی خود تلاش میکند که کار را به اهل آن بسپارد وبالخصوص دامن فساداز ادارات دولتی برچیده شود. 

 

۱۶ -  امارت اسلامی تعلیم وآموزش را سبب پیشرفت دنیا وسعادت آخرت مردم گرانبهای خود میداند، به شما معلوم است که امارت اسلامی در دوره گذشته بخش زیادی از بودجه خودرا برای تعلیم وآموزش اختصاص داده بود، واکنون هم به منظور اینکه برای مردم خود سهولت های تعلیمی را فراهم کند در تشکیلات خود برای تعلیم وتربیه کمیسیون خاصی دارد. ما همه شاهد هستيم که گاهگاهی بعضی از مکاتب به آتش کشانیده میشود، شاگردان مسموم میشوند، سپس مسئولیت آن به دوش مجاهدین انداخته میشود، این کار در حقیقت سلسله یی از دسایس پنهان دشمن شکست خورده بوده که برای بدنامی مجاهدین صورت میگیرد.

 

۱۷ـ  ما در روشنی اصول اسلامی، منافع ملی وکلتور مشروع خود متعهد به همهء حقوق زنان هستیم.

با تاسف شدید باید بگویم که با آمدن اشغالگران مردم عام ما بخصوص زنان با مشکلات گوناگونی دست وگریبان شده اند، تا آنکه شماری از آنان خودرا آتش زدند، ویا با مظلومیت شدید شهید گردیدند، یا اینکه کرامت شان پامال گردید، واین سلسله ظالمانه تا کنون جریان دارد، این در حالیست که در دورهء گذشته امارت اسلامی زنان بطور مطلق از این نوع مشکلات در امن بودند.

 

۱۸ : امارت اسلامی برای افغانها مقیم در داخل وخارج از کشور چنین زمینه یی را فراهم میسازد که آنها استعدادهای علمی ومسلکی خودرا در راه خدمت وپیشرفت کشور ومردم خود به کار بیاندازند.

 

۱۹ : به همین شکل امارت اسلامی میخواهد که در زیر سایهء نظام اسلامی، برای بازسازی کشور، انکشاف زراعت وکشاورزی،ساختن سرکها، پل ها، شفاخانه ها، درعموم تعمیر زیر بناها ، استخراج معادن وکان ها، آبادی زمین های غیر مزروعی، صنعتی ساختن کشور وبدست آوردن وگسترشتکنالوژی جدید توجه جدی کند.

 

۲۰:  پلان کنندگان تجزیهء افغانستان باید بدانند که امارت اسلامی به حمایت وپشتیبانی مردم خود هیچ کسی را اجازه نمیدهد که در این پلان شوم خود کامیاب شود وکشور ما را به نام سمت ویا قوم تجزیه نمايد.

 

سیاست خارجی:

۲۱– امارت اسلامی با همه جهان، بخصوص جهان اسلام وهمسایگان با نظرداشت اصول اسلامی ومنافع ملی با احترام متقابل وکمک های مشترک دو جانبه روابط صمیمی وتعامل نیک میخواهد. افغانستان قصد مداخله در امور داخلی هیچ کشوری را ندارد ونه به کسی اجازه مداخله در امور داخلی خود را میدهد. امارت اسلامی همه جهانیان را اطمئنان میدهد که هیچ کس اجازه ندارد که خاک افغانستان را به ضرر کس دیگری استعمال نمايد، همچنین برای همه واضح میسازد که در روشنی اصول اسلامی ومنافع ملی به تمام قوانین واصول بین المللی احترام میگذارد.

 

  ۲۲ : زندگی جدید رابرای حکومت های که بعد از انقلاب ها در جهان عرب به میان آمده اند ونيز ملتهای آنها تبريک میگوییم ودر راه رعايت اصول اسلامی و پیشرفت در  عرصه های مختلف وآینده نیک ، از خداوند متعال برایشان استدعای خير می نمايم . این جای خرسندی است که آنعده از مسلمانان مظلوم که سالهای سال از خانه ها وکشورهای خود مجبور به مهاجرت شده بودند دوباره در کشورهای خود با خانواده های خود یکجا شدند.

 

۲۳ : وحشتی که در برما تحت نظارت افراد حکومت بر مسلمانان ميانمار صورت میگیرد، از نگاه همدردی انسانی ودينی به گونهء یک ملت مسلمان برای همهء مردم افغانستان سبب تاثر عمیق ونگرانی است. ما از کنفرانس اسلامی وتنظیم های مدافع حقوق بشر در جهان می خواهیم که بخاطر مسئولیت انسانی خود برای توقف هرچه عاجل این مظالم اقدام نمايند.

 

 

برای برادران مجاهد:

۲۴: برادران خیلی گرانقدر وصمیمی ام: جای خرسندی است که خداوند متعال ما را در خدمت دین استخدام ودر بزرگترین عبادت جهاد مشغول کرده است، اینکه شما برای دفاع از دین، مردم وکشور خود سرهای خودرا به کف گرفته هر لحظه برای هر فداکاری آماده هستید بر ایمان قوی، همت عالی، عزم متین، شهامت وشعور آزادیخواه تان دلالت میکند، براستی هم که شما برای همه جهان بخصوص برای امت اسلامی ومردم غیرتی خود باعث افتخار بزرگ هستید. شما در حقیقت پیشگامان استقلال وآزادی قرن بیست ویکم وقهرمانان نامدار غیرت ومردانگی هستید.

برادران گرانقدر! جهاد وقربانی ما تا آن زمان نتیجهء مثبت دارد تا آنکه چنان جهاد کنیم که رسول اکرم صلی الله علیه وسلم وصحابهء کرام رضوان الله علیهم اجمعین کرده بودند.

 

۲۵:  به حفاظت ونجات جان، مال وعزت مردم مظلوم تان نسبت به گذشته توجه جدی وبیشتر کنید، در روشنی اخلاق نیک وزیبای نبوی با مردم همکاری، محبت، احترام ورفتار مملوء از شفقت کنید، با اخلاق نیک دل های مردم را بدست بیاورید، از اذیت مردم جدا خودداری نمايید، دربارهء آنانیکه مردم را اذیت میکنند مسئولين تانرا آگاه کنید.

 

۲۶:  در جریان عملیات های جهادی از تکتیک هایی کار بگیرید که به سر ومال مردم عامه ضرر نرسد، رعایت فرامینی که در بارهء جلوگیری از هر نوع تلفات ملکی برایتان داده شده است بر شما واجب ومخالفت آن زیان دینی ودنیوی است، لهذا تاکیدا برایتان میگویم که اگرچه دشمن قصدا میخواهد که تلفات ملکی در جریان جنگ به ميان آيد  مگر شما در این ارتباط کاملا محتاط باشید واین را مسئولیت خود بدانید.

 

۲۷:  امور جهادی تانرا در روشنی به لوائح ومقررات عمومی مجاهدین امارت اسلامی به پیش ببرید، به منظور پیشرفت کار، نظم بهتر، ورسیدن آسان به اهداف تان از مداخله در امور یک دیگر جدا خوددارینمايید، همه متوجه مسئولیت های خود شوید، هر شخص وظیفهء سپرده شده به وی را به وجه بهتر انجام دهد. 

 

۲۸:  از امیران تان اطاعت کامل نمایید، تلاوت قرآن کریم، اذکار، مطالعه سیرت نبوی، دعاهای مسنون ومطالعه علمی را عادت روزانهء خود بگردانید.

 

 

برای کارمندان ادارهء کابل:

۹:  تمامی کارمندان ادارهء کابل بخصوص منسوبین وافسران پولیس واردو وموظفین استخبارات را دعوت میدهم که از این بیشتر از همکاری اشغالگران علیه دین وکشور خود دست بردارند، مانند آن برادران قهرمان خود با مجاهدین یکجا شوند که در مقطع های مختلف زمانی بر اشغالگران حملات مرگبار کرده اند، در اخراج دشمن غاصب وبیگانه وآزادی کشور تان در معرکهء جاری که ان شاء الله به مرحله کامیابی رسیده است شریک شوید، تا آنکه در دنیا زندگی کامیاب ومملوء از سرفرازی نصیب تان گردد ودر آخرت در میان بندگان صالح خالق ومالک تان حشر شوید.

 

    ۳۰ ــ  شما باید از این فرصت استفاده کنید، زیرا دشمن از افغانستان پا به فرار می نهد، امارت اسلامی به همین هدف در تشکیلات خود کمیسیون ارشاد ودعوت وجلب وجذب را نیز ایجاد کرده است که به سطح کشور فعالیت خودرا آغاز نموده تا در پهلوی خدمات دیگر خود برای شما زمنیه خارج شدن از صف دشمن ویکجا شدن با مجاهدین را مساعد سازد.

 

برای جهانیان ومردم کشورهای اشغالگر در افغانستان:

۳۲ :  امریکا بخاطر دست آوردهای طویل المدت سیاسی واقتصادی واز بین بردن دشمنان وحریفان خود در منطقه وجهان بر افغانستان حمله کرده است مگر با تاسف که بعضی کشورها قربانی منافع امریکا شده اند واینجا در پهلوی عساکر امریکایی جنایات بشری را انجام میدهند. عساکر شما نیز در کشورما زنان واطفال را با تمام بی رحمی به شهادت میرسانند، قریه ها وخانه ها را ویران میکنند، به معتقدات دینی ما بی حرمتی میکنند، نوامیس وکلتور ملی ما را به تمسخر میگیرند، باغهای سبز وخانه های رهایشی را به آتش می کشند ویا هم توسط بلدوزر ویران میکنند، پس این مسئولیت شماست که مانند مردم فرانسه حکومت های خودرا مانع شوید تا دیگر اولادها ومنافع تانرا قربانی منافع وهوس های امریکا نکنند.

۳۳  - شما باید بدانید که در کشور ما تعداد بی شمار عساکر شما کشته ومعیوب میشوند، وبر اثر فشارهای جنگ به بیماری های گوناگون روانی مبتلا میشوند، مگر حکومت های شما آنرا از شما ومطبوعات پنهان میکنند.

 

۳۴ –  امارت اسلامی بطور خاص از کنفرانس اسلامی، جهان اسلام، مردم وحکومت های مسلمان، وتنظیم ها ی اسلامی میخواهد که در راه آزادی مردم مظلوم افغان ونجات از ظلم، به پيمانه وسيع  به کمک های همه جانبه خويش با امارت اسلامی اقدام نمايند.

 

همچنان امارت اسلامی از نهاد های بین المللی، تنظیم های حقوق بشر و درعموم  از همهء مردم جهان، سیاستمداران منصف، نویسندگان ورسانه های خبری امیدوار است که روی مسئولیت انسانی خود برای بدست آوردن آزادی مردم افغان از هیچ نوع همکاری دریغ نورزند.

 

برای اداره های بین المللی حقوق بشر:

ما از ادارات بین المللی حقوق بشر میخواهیم که تنها بر راپورهای نیروهای خارجی ورسانه های غربی اکتفا نکنند، حقایقی که در منطقه موجود است آنرا بی طرفانه از نزدیک بررسی کنند ومسئولیت خودرا ادا نمایند، تلفات ملکی بر اثر بمباردمان کورکورانهء امریکایی ها، داخل شدن خانه ها به زور در شب، گزانیدن اطفال وزنان توسط سگها، بول کردن بر اجساد شهدا، شکنجه کردن زندانیان در زندان ها، تجاوز جنسی بر زنان توسط عسکر، پولیس واربکیان وتهدیدات موجه به مال وعزت مردم از هیچ کسی پنهان نیست.

 

در پایان یکبار دیگر عيد سعيد فطر را به همهء وطنداران مؤمن وهمهء مسلمانان جهان تبريک میگویم واز دربار خداوند متعال برایشان خُشنودی دارین وکامیابی بر دشمن را می خواهم، از مسلمانان ثروتمند امیدوارم که در خوشی های عید به خانواده های شهداء وزندانیان که از سایهء مهربان پدران خود محروم اند مانند خانواده واطفال خود توجه کنند وآنانرا با کمک های مادی ومعنوی خود نوازش دهند.

والسلام

خادم اسلام، امیر المومنین ملا محمد عمر مجاهد

۲۸/۹/۱۴۳۳هق

۲۶/۵/۱۳۹۱ه ش

۱۶/۸/۲۰۱۲م



August 16th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها